Hänsyn!

Det här med att visa respekt och hänsyn för andra medborgare och sina hundar har vissa väldigt svårt att förstå.
Många gånger jag har mött hundar med sina mattar/hussar som bara har släppt fram sina hundar eller låtit sina lösa hundar springa fram samtidigt som dom ropar..- Hon/han är jätte snäll!
Okej??!! Men det skiter jag fullständigt i för jag vill inte ha några hundar hos mig och min flock när jag är ute och går.
Mina hundar har sina kompisar som dom får leka och umgås med och det räcker. Jag vill inte att så fort det kommer en hund så tror mina hundar att det är lekdags utan jag vill ha lite ordning och reda först. Leika bryr sig inte om andra hundar men Lupo som är 10 mån blåser upp och stressar upp sig och så vill jag inte ha det och då tycker jag det är extra viktigt att det inte kommer fram en massa hundar eller människor för den delen som ska klappa och prata. Fråga först!!!
 
Sen förstår jag inte grejen med att alla hundar måste hälsa på ALLA andra hundar. Jag går inte fram till varje människa jag möter och kramar om den, det skulle inte vara uppskattat.. Eller dom som släpper sina hundar i hundrastgård med en massa andra hundar jämt och ständigt. Jag är nog för rädd att det ska bli konflikter. Lupo vet jag att han backar inte om det skulle bli bråk och jag vet ju inte hur den andra hunden är. Visst att man kan läsa hundens språk men det kan gå fort och jag vill undvika bråk.
 
En tjej sa till mig en gång att jag måste låta min hund leka med andra hundar så dom lär sig  hundens språk. Jo jag kan förstå vad hon menar men som jag skrev längre upp så har mina hundar sina kompis och det räcker. Dom lär sig av varandra =)
 
 
 
Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0