Barn & Hund/Hund & barn

Förra veckan kom det upp en bild på ett barn sittandes på en hundrygg. Jag tror inte att personen som la upp denna bild kunde förvänta sig sån hysteri som det blev.
 
Jag personligen är emot hund och barn på väldigt många plan. Jag skulle aldrig lämna mina hundar utan uppsikt med barn oavsett hur snäll mina hundar är eller hur snäll barnet är för jag vill inte ens riskera att det händer något.
Barn kan inte läsa hundspråk och ofta vill dom gärna klänga, krama, busa vad vet jag och jag tycker inte det är rätt mot hunden att bara "finna sig i det" bara för att barn är barn. Var finns respekten till hunden?
Sen absolut så vill jag inte ha en hund som har några agg mot barn och dom ska kunna umgås tillsammans men under uppsikt av mig. Det är mina hundar och då mitt ansvar.
 
Här har ni en länk till Fredrik Steens blogg då han svarar på en fråga angående detta. Jag tycker han ger ett väldigt bra svar. LÄS!
http://blogg.agria.se/fredriksteen/2014/01/28/det-ar-bokstavligt-livsfarligt-for-ett-barn/#comment-456057 
 
Sen hade en annan person delat en länk på fb som var ganska intressant.
http://dogtime.com/advocacy-column-dog-bite-warning-signs.html 
 
Vad tycker ni?
 
 
Sen om annat så har vi bara fortsatt att slappa under dagen. Tog oss ut en stund (blev en timma) i snöovädret. Vi har en jätte fin fotbollsplan och åker ovanför oss så där sprang vi upp och hade roligt. Men det är alltid skönt att komma in i värmen så nu ligger hundarna och smaskar märgben <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0