SPÅRA MERA!

Lupo har fått spåra på nu ganska så rejält, är inne på dag 3 och igår samt idag har han fått ett spår på morgonen och ett på kvällen. Nu är det inga jätte långa spår han går så tycker han får klara av det. Ska spåra varje dag resten av veckan hade jag tänkt.
 
Har börjat plocka bort mer mat i spåret och man märker att han tycker det är svårt men jobbar fortfarande och han har förvånat mig. Han blir lite stressad och då får han lite bråttom och drar lite. Det kommer när det blir mer uppehåll men jag tror det kommer att lägga sig. Han blir nog bara så för att han tycker det blir svårt och får jobba lite extra så jag är inte orolig för det =).
 
Det är svårt att hitta spårmarker och nu börjar gräset att växa så att hitta en kort vall är inte de lättaste. Jag ska spåra jord när gräset är för högt att spåra på. Bra med olika underlag. Jag försöker att variera mig så mycket som möjligt så han vänjer sig vid olika underlag och ställen. Där han har reagerat var i höstas då jag spårade på en vall som det var så mycket vilt på, just vildsvins skit var inget att ha tyckte han men spårade ett par dagar på de och nu är det inga problem. Sist jag var på den vallen la jag spåret rakt genom vildsvinsbök och det var inga problem. Lika bra att vänja dom för man vet aldrig vad som kan komma om man ska ut på tävling i framtiden.
 
 
 Lupo 16 veckor
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0