SPÅR!

Nu har jag varit ute i ösregnet och spårat med båda vovvarna!
Bland det bästa är ju ändå när man varit ute och "jobbat" och få komma in i värmen, krypa ner i soffan med en kopp te och tända ljus, hundarna får var sitt lammrevben och alla bara är så nöjda, KÄRLEK <3
 
Leika fick ett spår på fält, vilket hon inte brukar få och det gick riktigt bra! Antingen spårar hon bättre på äldre dar eller så har jag ingen press på vare sig henne eller mig att det ska funka för vad hon tuffar på :D Blev ungefär 300m på högt gräs.
 
Leika från idag!
 
 
Lupo fick ett ganska svårt spår på ca 90steg. Det växlade mellan högt gräs (som på bilden ovan) till inget alls, ganska snäva svängar MEN jag älskar denna hund! Duktig som tusan (enligt mig ;) ) Han kämpar på, vid ett tillfälle antingen trampade han på ngt som han tyckte va äcklig men då är det bara se till att han SKA fortsätta, inte ömka eller störa utan bara nu kör vi! Vid spår slutet fick han idag den fina kamtrasa som vi fick av underbara Bella och OJ vad den är rolig. Det är viktigt att han kan slå över direkt från "spårmood" till lek vilket han gör riktigt fint. Glad matte igen :D
 
Jag och Lupo spårar.  (lånad bild) Foto Hannah Adsten

Tänkte också bjuda på ett klipp från youtube. Helt underbar om ni frågar mig. Här spårar han frispår, som menas med att man spårar med lös hund! Vore ju så jäkla häftigt att ha en sån hund men det är SVÅRT!
 
 
Ha de gott i busvädret!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0