2014-03-29

Dålig uppdate som vanligt ... Vad som har hänt sen sist är väl inte så jätte mycket. Jag har jobbat ganska mycket och sen har vi tränat.
På lydnadsfronten så har vi tagit det ganska lugnt. Jag har haft en dålig känsla och tråkig attityd vilket har smittat av ganska mycket på Lupo, så klart! Fick en hel del superbra kritik förra veckan av C . Jag behövde verkligen höra för nu har det ändrats till det bättre igen. Jag har lekt mycket och kört korta pass när Lupo är som mest taggad sen har jag planerat mycket bättre upplägget av min lydnadsträning vilket är väldigt viktigt och vilket jag inte riktigt har reflekterat så mycket över förut.
Man lär sig verkligen något nytt för varje gång vi i gänget träffas och tränar. Man lär sig mycket av att se varandras träning också och i torsdags så kändes det verkligen super igen. Både Lupo och jag hade skit bra attityd och vi tyckte det var det roligaste i världen att träna. ingångarna och sättandet som jag håller på med just nu är verkligen ett traggel moment, speciellt ingångarna. Jag tycker det är svårt och tjatigt men det ska göras och göras ordentligt för det lönar sig inte att slarva igenom momentet, vilket kommer att löna sig i slutändan. Fast så är det med all hundträning. Gör det ordentligt så slipper du göra om och göra rätt!
 
Vi har spårat en hel del och han är ju bara så duktig. C filmade mig för någon vecka sedan så om hon lägger upp filmen så lovar jag att dela den här.
Han är jätte gasad fram till spårflaggan för han vet vad vi ska göra men han klarar av att stå stilla tills jag säger spår och så fort han får näsan i backen sjunker svansen och han går in i "spårmood", blir harmonisk och bara jobbar med näsan. Än så länge är det lätta spår men han gör det bra och då blir det extra roligt.
 
Jag försöker spåra min 3 dagar i rad helst 4 sen får han vila ett par dagar och så kör vi igen. ska försöka spåra så mycket som möjlig nu när markerna är bra och innan sommarhettan kommer.
 
Min fina spårchoklad <3
 
 
Idag tog jag med min lilla familj och en frukostkorg och åkte till skogen. Helt underbart väder och solen var så varm. Vi var borta runt 2-3 timmar och då åkte vi hem och vilade lite. Efter ett par timmar åkte jag med hundarna och letade efter nya spårmarken och vi hittade lite nya fält =)
Lupo gick jätte fint och så kom det en hund och gick förbi så det blev ganska mycket störning och Lupo ville kolla in den ett par ggr men efter jag sagt till honom att jobba på istället så gick han super!
Solen var fortfarande jätte varm och jag ville verkligen inte åka hem till lägenheten så vi gick på upptäcktsfärd och hittade en ny skogsrunda. Jätte skönt och hundarna är väldigt nöjda och sussar gott nu <3
 
 
 
 
 
 
Imorgon väntas jobb igen men ska försöka uppdatera!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0