Skolan!!

I 3 hela dagar har jag ägnat mig åt att plugga, plugga hund! Jag går som jag har nämnt tidigare att jag läser friskvårdskonsult-hund i Stockholm och nu var det dags igen. Vi har läst mycket om vilka skador som kan uppstå och vi har får vara med när våran lärare Anna har haft patienter. Mina hudar har narturligt vis  fått vara men det blir långa tråkiga dagar för dom. Bra passivitets träning som vi säger för att lätta på vårat eget samvete ;)
 
Några ur "gänget"
Vi har det riktigt mysig och trevligt under dessa dagar och dom går alldeles för fort. Tänk om nästan varje dag kunde se ut så här. Bara hund hund och mera hund :D
 
 
 
Jag måste säga att jag är mycket stolt över Lupo. Han har fått sitta en del i bilen men när han har fått vara med inne så har han tagit det väldigt bra. Inte mycket gnäll alls utan gillat läget och sovit. Jätte skönt =)
 
 
Lupo fick testa treadmillen, och ni som inte vet vad en treadmill är så är det ett löpband som man kan fylla med vatten. Jätte bra träning för hundar som ska rehabas eller för tränings skull.
Han tyckte allt att den va konstig och speciellt när vattnet började fyllas på. Han hade lite svårt med koordination så det var lite vingligt. Gick lättare när vatten nivån var lite högre då han fick stöd av vattnet. Mot slutet tyckte jag ändå att han accepterade det och slappnade av en aning och kanske faktiskt njöt...!
Lupo i treadmill.
 
Leika är en pärla som  vanligt. det ända man kan höra från henne är hennes snarkningar som kommer ibland. Lilla tant som verkligen aldrig är i vägen eller besvärlig <<3
 
Hon fick vara prov hund när Anna skulle visa hur vi ska gå igenom hundar.
 
 
 
 
 
Denna gång var vandrarhemet som jag brukar bo i fullt så jag fick bo i ett rum i ett hus och jag hade turen att ingen annan hyrde samtidigt så jag fick hela huset för mig själv. Ett  gammalt lantligt jätte fint hus på landet. Ett sånt där litet sött hus som jag drömmer om att själv få bo i en vacker dag.
Både jag och hundarna stor trivdes.
 
Vi började varje morgon med en långpromenad och sedan tränade jag Lupo en 10 min. Sen fick dom frukost utkastat på gräsmattan. Lite aktivering ville jag ändå ge dom innan vi skulle tillbringa minst 8 timmar på skolan.
 
 
Såå himla fin hus där jag och hundarna fick mysa till det på kvällarna.

Hade kunnat skriva mer om dagarna men det får bli nästa gång jag åker upp och det blir i mars igen så inte så långt till nästa tillfälle. Längtar redan!!!!
 
Kram från oss
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0