Fredag 25/10 2013

Jag och Ella pratade häromdagen om att vi borde skaffa oss en gemensam blogg där vi kan skriva av oss om träning, tankar och funderingar eftersom Ellas och min vardag främst består av att ta hand om/träna våra vildingar. Våra hundar kommer från samma kull och föddes 10 mars 2013. Så idag är dem alltså ca 7 1/2 månad. Tyvärr så bor vi många mil ifrån varandra, men vi brukar försöka ses några gånger i månaden i alla fall och då främst hos Camilla (uppfödaren). Hon bor mittemellan oss och är den absolut bästa "tränaren" för oss och killarna. Jag tänkte presentera mig själv lite mer i detta inlägg så ni får ett litet humm om vem jag är så får Ella skriva ett eget inlägg om sig själv sen :)
 
Jag heter iaf Isabella, kallas för Bella och är i dagsläget 23 år. Jag fick min första dobermann av mina föräldrar när jag var 16 år (KORAD LP1 Dobvoyage Andine) Tyvärr så dog hon alldeles för tidigt men tänkte att jag kunde komma in på det i ett annat inlägg. Alltså, redan sen jag var ungdom;) har jag älskat rasen och varit facinerad av dess egenskaper. För mig är en dobermann den perfekta träning/familjehunden. Cabbe och jag har som plan att förhoppningsvis i framtiden kunna tävla i BSL eller IPO, men det är en LÅNG väg dit! Vi bor i en 2a i Katrineholm och kommer göra det ett bra tag framöver då jag just nu pluggar och kommer förmodligen göra det ett bra tag till. hmm, vet inte riktigt mer vad jag ska skriva just nu om "oss", skrivfingrarna har inte riktigt kommit igång helt än :).
 
Igår åkte jag och Ella förbi djurkliniken och vägde Cabbe och Lupo.
Cabbe: 31.70 kg
Lupo: 34.80 kg 
 
Cabbe är alltså en lite "minre modell" än Lupo och har alltid legat 3 kg bakom!
 
 
Cape Secure Ca-Boom & Cape Secure Conqueror! Finaste killarna.
 
KÄRLEK
 
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Världen kan inte få nog av dobermannbloggar, kul att ni börjat skriva tillsammans!

Eftersom min mamma bor i Katrineholm så besöker jag stället lite då och då. Ska minsann spana som en hök efter er då! :)

Svar: Håller helt med :D
Jaaaa, det tycker jag du ska göra!! Hör gärna av dig om du kommer förbi Katrineholm och har tid att ses :) Snacka lite hund är ju aldrig fel! Hade gott!
teamellabella.blogg.se

2013-10-29 @ 08:44:41
URL: http://www.galjar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0