Fläskläpp

Dem som påstår att hundträning är löjligt har aldrig tränat hund på riktigt. Blod, svett och tårar är inga ovanligheter. Idag resulterade ett missförstånd mellan mig och Cabbe som resulterade i en fläskläpp. Det är inte heller ovanligt med rivmärken över hela kroppen och diverse småsår på händerna ;) Det är trots allt ett rätt så stort djur man handskas med och just under kamp och lek är det lätt att "märken" uppkommer. Detta är ju något man får räkna med såklart!
 
Jag har lärt mig så otroligt mycket sen jag fick Cabbe. Jag tränar honom på ett HELT annat sätt än hur jag tränade Musan. Man skulle kunna säga att Camilla(uppfödaren) introducerade mig i ett helt nytt tänk och agerande som jag trivs väldigt bra med. 
 
Jag lär mig något nytt hela tiden och kommer nog aldrig vara fulllärd inom detta. Alla har sina åsiktet och sitt tycke för hur man ska träna sin hund och det viktigaste tror jag är att man gör det som känns bäst för en själv. 
 
Jag och Ella har en liten grej för oss just nu och det är att vi försöker lära dem lite cirkuskonster. Detta gör vi mestadels för att vi ska ha roligt tillsammans med dem! (Ibland blir det så mycket allvarlighet) Det är hur kul som helst och just nu kan Cabbe;
 
- Tass
- Snurra
 
vi ligger lite efter Lupo och Ella men är nog snart ikapp ;) Backa är något vi ska börja med nu! och slalom mellan benen.. hehe! Det kanske låter lite löjligt med konster, men jag kan säga att har stärkt mig och cabbes relation jättemycket.
 
Ofta ställer man så höga krav på sin hund(vilket såklart är bra) men ibland känns det som att man faktiskt glömmer att dem bara är 7 1/2 månad.... :) Duktiga är dem i alla fall. Nästa gång jag och Ella ses ska vi filma massa och lägga upp här tycker jag, eller vad säger du Ella? 
 
Det blev ett litet luddigt inlägg märker jag, haha!! men va tusan :) Nu ska jag sätta mig och läsa socialpsykologi... tenta på tisdag!!! PUSS B & C
 
 
 
Cabbe 6 månader

Kommentarer
Postat av: ella

Klart vi ska filma :-D

2013-10-27 @ 16:17:02
Postat av: Mosan

Jag vill se filmer! OCH jag vill hänga med och kolla :D

2013-10-28 @ 17:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0