Tonåren!

Lupo är 8 månader och några dagar. Han är himla snäll och vänlig och när jag tänker efter så är det inget speciellt han gör som är jobbigt men han bara är skitjobbig ändå. När vi har varit på promenad eller har tränat och vi kommer in så har han så svårt för att koppla av, han ska gärna ligga på mig och sova,( tror inte han vet själv att han är en stor hund nu). Han har mycket energi som helst, han välter saker för att han inte har koll på sin kropp, han har gett mig fingret och tycker att jag kan tusan komma till mig själv när jag är arg... Men jag vet att det kommer komma perioder som är mycket jobbigare än detta och jag måste också säga att den "grund" vi har lagt än så länge med tex inkallningen har verkligen varit till nytta. Jag går sällan en koppelpromenad utan jag tar bilen till skogen  eller så går jag runt mig där jag kan ha dom lösa. Dels för att jag är lat och dels för att jag tycker att de ger mer om dom får springa som dom själva vill i skogen, bygga naturliga muskel osv. Han har fått en idiot-spring period nu och då märker jag hur mycket inkallningen sitter och hur uppmärksam han faktiskt är på mig fast han rusar åt fanders. Men det är bara att jobba på som vanligt för alla har vi våra perioder ;)
 
 
Lupo 9v och Leika

Hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0