Helvetet på Jorden

Detta inlägg handlar egentligen inte om hundar utan om allt liv på denna jord. Jag såg en dokumentär igår som handlar om människans rätt att ha världen som slav.
 
Jag blev så himla berörd och det kom både en och två och tre tårar. Visst vet jag att människan är en grym varelse och med grym menar jag djävulen själv. Filmen är riktigt bra gjord och berättar sanningen om hur vi behandlar djuren på planeten. Om hur det går till på slakt och hur uppfödning och levnadsförhållanden ser ut, hur vi jagar, föder upp djur enbart för att vi ska ha "snygga" kläder, hur det går till på cirkus, zoo. Tjurfäktning, lasso och rodeo bara för att vi vill ha något att titta på. Djuren på forskningscentrum...., jag kan hålla på att skriva om hela filmen men jag vill att NI ska titta på den själva. Den är helt fruktansvärd men säg inte att ni inte kan se den för det är inte rättvist mot djuren! Jag blir så himla förbannad och hoppas dessa människor får uppleva detta själva. Jag hoppas vi alla kan göra något litet för i det stora hela blir det en stor förändring.
 
http://earthlings.com/
 
 
 
/Ella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0