Fredag

Vaknade sent idag, mycket senare än jag brukar och trodde aldrig kl va så mycket som hon nu va. Det har varit mörk och trist hela dagen idag.
 
Slängde in hundarna i bilen och for till skogen. Tog med mig kameran men vet inte om det beror på ljuset ute för det var svårt att få till några vettiga bilder.
Vi hittade några nya stigar som ledde tillbaka till bilen. Alltid roligt att utforska skogens alla vägar och så blir det roligare för både matte och hundar att undersöka nya ställen men nya dofter. Vi blev nog borta lite över en timme så det var väldigt skönt!
 
 
 
 
 
Nu i eftermiddag drog jag iväg till klubben innan det blev allt för mörk och la ett spår till Leika. Jag började på vall och gick in och avslutade i skogen. Lupo fick springa med när jag gick Leikas spår så det blev lite svårare för henne och att det hade hunnit bli mörkt så i skogen såg jag bara Leika framför mig men det gick det med! Duktiga tant <3
 
Lupo körde jag lydnad med och det börjar ta sig =) Jag har börjat plocka bort handen lite så kravet har sakta börjat komma. Men som den bästa säger, skynda långsamt och noggranhet är det som gäller!!!
Han kändes jätte fin och taggad. Gillar hans positiva energi och driv.
 
Jag känner inte att jag behöver komma ut på tävlingsplanen tidigt utan jag ska känna att allt sitter till 100 procent, annars har jag inget där att göra och om det nu dröjer tills han är 4-5år må det vara så då =)
 
Leika fick springa lite på "sarafirundan" som den kallas och bara ha de skoj!
 
 
Lite balansövning

Hands up!
 
 
 
Imorgon är det lördag och Mjölbys valputställning!
Först var vi fyra dobermann men nu är vi bara två stycken men vi kommer att ha det lika roligt ändå! :D
Det blir nog väldigt kallt så varma kläder till mig och hunden så ska vi nog kunna ha de super yrevligt. Ska försöka fota syster Ita som ska in efter Lupo men några bilder ska vi nog kunna ordna!
Duschade Lupo nu ikväll för han hade haft lite vl roligt ute idag och
luktade väl inte så där jätte gott. Så nu ligger han ihop kurad med sitt fleece i sängen.
 
 
 
Vi hörs imorgon!
Trevlig fredag på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0