Fredag

 
 Idag skulle vi möta upp Therese och gå en runda med hundarna och snacka lite skit. Therese har 2 stycken Jack Russel, en tik och en hane, mor och son.
 
Lupo, som för övrigt fortfarande är så där jobbig var super jobbig idag. NY plats och nya hundar bidrog väl till sitt och en frustrerad matte som inte riktigt kunde koppla av gjorde inte saken bättre. Tur jag har min lilla ängel, tant Leika som ALDRIG är jobbig att ha med sig någonstans.
 
Men tillbaka till Lupo då, han skällde, sjöng, pep sen så drog han som en tok i kopplet. Fick fullt av mjäll (pga stressen), skakade och när han ändå inte fick vad han ville, alltså att leka med Thereses hundar så tog han ut det på mig, hoppade och små bet mig i händerna.
 
Vad gjorde jag då???
Jag blev arg, jag försökte ignorera och jag försökte med mat, inget hjälpte. Jag blir besviken på mig själv att jag inte har lagt ner mer tid på passivitet bland andra hundar och att jag inte har gått mer med nya hundar. Jag går promenader med mina vänners hundar men idag tog priset.... Jisses så vill jag inte att det ska vara.
 
Jag kommer att lägga ner mer tid på att "utsätta" honom för störning av andra hundar i med att det är det som är jobbigt för honom och sen låta de ha sin gång, för det kan ju vara så att han har en period nu med.
 
Vi var borta i 2 timmar och jag trodde Lupo skulle däcka när vi kom hem men neeeeejdå! Han vilade sig på vägen hem (15min) så han var pigg som en mört.
Jag stannade ändå inne någon timme eller två för att han skulle komma ner i varv.
 
 
 
Nu i eftermiddag åkte vi till ett favvo ställe, ligger precis vid kyrkan och har ett super stort fält som är kanon att träna på och körde lite lydnad. Gick så himla bra. Där kommer han hyperaktiva energi till nytta, han kan jobba på hur länge som helst och har nästan samma driv hela tiden. :D
 
När jag skulle lasta in hundarna i bilen kom det en hund bakom oss. Lupo sprang emot dom men då röt jag i och han vände! Sen skulle han spring fram igen när vi gick mot bilen men kom tillbaka då med! SKÖNT att något sitter ;)
 
Det är himla roligt att se hur olika Cabbe och Lupo faktiskt är. Cabbe är himla satbil och trygg i sig själv. Väldigt miljöfast (Bellas förtjänst) och bara jäklig cool i alla lägen, medans Lupo är tvärtom men han har mera driv och är lättare att jobba med. Lupo är matgalen och väldigt intensiv i allt han gör medans Cabbe är finsmakare och han vet när han är nöjd. Men ohh vad vi älskar våra idioter <3 <3 <3
 
 
Ikväll blir det lugnt för imorgon ska jag vara på Lövsveden klockan 07.00 för då bär det av till Örebro och hundträning/bus :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0